Uncategorized

Nieuwe functie voor jouw LinkedIn pagina

Het is in de social media marketing wereld altijd interessant als er een nieuwe functies of tools worden uitgerold. LinkedIn heeft nieuwe functies voor Pages “Wednesday” uitgerold om bedrijven te helpen hun evenementen te promoten, meer te weten te komen over hun volgers en de communicatie tussen werknemers rechtstreeks op het platform te vergemakkelijken. De updates omvatten een nieuw tabblad ‘Mijn bedrijf’, ‘Evenementen’ en de mogelijkheid om ‘Paginavolgers’ te bekijken.

Paginavolgers. Pagina-eigenaren kunnen nu de mensen zien die hen volgen en hun lijst met volgers sorteren op huidig bedrijf, branche en locatie. Bovendien toont de nieuwe functie een “inzicht” voor volgers, zoals hoe ze uw pagina hebben gevonden en wanneer. Veel bedrijven maken hier gebruik van door te kiezen om het LinkedIn uitbesteden.

“Dit biedt de transparantie die nodig is om het publiek beter te begrijpen, zodat organisaties gemakkelijker de juiste inhoud kunnen delen en hun LinkedIn-community kunnen opbouwen rond de conversaties die er het meest toe doen,” zei LinkedIn in de aankondiging.

Vóór deze wijziging kun je alleen het totale aantal volgers en demografische uitsplitsingen zien.

Evenementen: Het tabblad `Gebeurtenissen´ is bedoeld om de virtuele gebeurtenissen die tijdens de pandemie zijn opgedoken, beter vindbaar te maken. Het toont een overzicht van de afgelopen en aankomende evenementen van een bedrijf. De evenementen worden automatisch opgehaald en gebruikers kunnen vanuit deze weergave zien of ze een evenement bijwonen en evenementen met anderen delen.

Mijn bedrijf: Dit tabblad, ontworpen voor werknemers, heeft functies zoals mijlpalen voor werknemers om promoties, jubilea en nieuwe medewerkers aan te kondigen, en toont trending-inhoud die door werknemers op LinkedIn is gepost. Het toont ook aanbevelingen voor verbindingen tussen bedrijven.

Dit kan veel verandering betekenen voor de social media marketing en vooral jouw LinkedIn marketing. Deze updates zijn grotendeels een reactie op de verschuivingen als gevolg van de pandemie, met meer virtuele evenementen en meer medewerkers die op afstand werken. De mogelijkheid om meer te weten te komen over jouw volgers is een grote verandering die kan helpen bij het informeren van uw inhoud op LinkedIn en op andere kanalen. LinkedIn hoopt natuurlijk dat deze aanvullende gegevens over hun publiek bedrijven zullen motiveren om meer inhoud op het platform te creëren, te delen en te promoten voor de optimale social media marketing.