Zakelijk

Leads genereren met LinkedIn

LinkedIn is een platform waar haast iedere professional op actief is. Veel mensen gebruiken LinkedIn dan ook als leadgeneratie tool. Wil je weten hoe dat werkt? Lees dan snel verder.

Soorten advertenties

Er zijn verschillende manieren om leads te genereren via LinkedIn. Allereerst kun je gebruik maken van Tekst Ads. Dit zijn advertenties die waarmee je je tekst, afbeeldingen en video’s kunt promoten. Je kunt hierbij uiteraard een link opgeven om de bezoekers naar je website te verwijzen. Het mooie aan de advertenties is dat er verschillende formats zijn waar je uit kunt kiezen. Zo kun je heel gericht adverteren. Denk bijvoorbeeld aan het downloaden van een whitepaper, aan webinar-aanmelding of nieuwsbrief abonnement. Je kunt de advertenties helemaal instellen op demografische factoren. Daarnaast kun je ook gebruik maken van sponsored content. Hiermee kun je content promoten die je al eerder hebt geplaatst op LinkedIn. Zo kun je jouw berichten aan meer mensen laten zien. Hierbij zorg je er ook voor dat meer mensen je bedrijf gaan volgen en je naamsbekendheid opbouwt. Ten slotte is Sponsored InMail een goede manier om in contact te komen met professionals. Hiermee kun je niet enkel je connecties contacteren. Het is ook mogelijk om mensen die niet bij je connecties horen te contacteren. En dat is natuurlijk erg handig.

Wanneer je gebruik wilt maken van de advertentiemogelijkheden van LinkedIn, is het raadzaam om je vooraf goed in te lezen. je kunt het veilig aanpakken door een expert in te schakelen. Zo weet je zeker je het goed aanpakt.